de Cristian Banu | 20 July, 2009 - 8:22 pm - publicat în PoliTichii

Charlie Chaplin - Dictatorul

Mare zaveră mare pe blogurile Cotidianului unde LOLek, BOLek şi Bolek2  cer arestarea lui Mazăre pentru pozele în uniforma germană. Fiţi vigilenţi, tovarăşi, cereţi arestarea şi amendarea numitului Charles (Charlie) Spencer Chaplin. Care nu a făcut doar poze, ci un film întreg în uniformă nazistă.

Acest articol a fost publicat pe 20 July, 2009 la 8:22 pm în PoliTichii. Puteţi urmări răspunsurile prin RSS 2.0. Puteţi comenta aici, sau în site-ul dumneavoastră.

33 comentarii

  1. 20 July, 2009 @ 9:50 pm


    Da, însă Chaplin a făcut-o în timpul celui de-al doilea război mondial, în scop mobilizator, în 1940. Plus că nu era ilegal să facă asta. Acum, însă, este. Aşa că nu dezinforma publicul.

    Detalii despre filmul cu pricina: http://www.imdb.com/title/tt0032553/

    publicat de Robintel
  2. 20 July, 2009 @ 9:51 pm


    Peter O’Toole a fost general SS si criminal in serie. Si e in viata. A fost acuzat de discriminare, Mazare, pentru ca-i place rigoarea germana. Si au dreptate. E o discriminare la adresa poporului roman.

    publicat de Dan Selaru
  3. 20 July, 2009 @ 9:59 pm


    Robintel, era un show, dă-o dracului de treabă…
    @Dan,
    Noaptea generalilor… Mare film. S-o mai reprograma pe TCM?

    publicat de Cristian Banu
  4. 20 July, 2009 @ 10:05 pm


    Chaplin n-a facut filmul in uniforma nazista. Uitati-va cu atentie la film si la poze…

    publicat de gaboss
  5. 20 July, 2009 @ 10:09 pm


    @Cristian Banu

    Show, neshow, este irelevant. Nu avea Mazăre de ce să se îmbrace aşa măcar din respect faţă de cei ce şi-au pierdut viaţa atunci. Şi din respect faţă de cei care au avut vieţile zdruncinate din cauza războiului.

    Legea spune clar că nu avea voie să umble cu însemne fasciste. Ce face, acum? Îl punem pe Mazăre deaspura legii?

    publicat de Robintel
  6. 20 July, 2009 @ 10:10 pm


    @ Gaboss
    Da, diferă sigla. Dar nu asta este ideea.
    @Robintel
    Carevasăzică dacă un actor îmbracă pe scenă uniforma, e săltat şi băgat la bulău?
    Ce e cu voi, oameni buni? Chiar nu mai sunteţi capabili să înţelegeţi o glumă? În halul ăsta v-aţi alienat? Trist. Pe ăia îi înţeleg, e treaba lor să mănânce rahat că pentru asta iau bani şi dacă nu prestează îi ejectează Vântu şi e vai de steaua lor. Dar tu ce scuză ai?

    publicat de Cristian Banu
  7. 20 July, 2009 @ 10:34 pm


    Cristian, nu uniforma a fost problema. Ci faptul ca cel care a purtat-o e Radu Mazare. Daca ar fi purtat-o sa zicem.. Catalin Botezatu, era in materie de fashion un mic mare geniu plin de inspiratie si un oarsce trend-setter. Dar cum e dragul nostru primar care are atatia simpatizanti pentru amarata aia de taxa din Mamaia (ah, la masini de 100 000 de euro e scump sa mai dai si 2-3 lei pe-o taxa!) gestul sau trebuie apostrofat cum se cuvine, trebuie judecat si rastignit ca are un simt al umorului mai ciudat si ca si-a permis sa faca o gluma pe care n-o intelege oricine.
    Si pentru asta, nefericitul trebuie sa plateasca! C-asa e legea ! :) ))
    Doamne ce oameni… N-au obosit sa se tot tina dupa tipul asta? Daca nu l-au putut baga la zdup ptr presupusele infractiuni cred ca au vreo sansa acum cu o nevinovata uniforma de nazist?
    Apai ar tb sa ne luam si de emisiunile de la tv care fac discriminari vis-a-vis de rromi, de unguri si de homosexuali. Si sa ii baga pe toti la racoare! Ca si-asa ne omoara canicula asta…
    Nu Robintel? Hai zi tu cum poti, cu cuvintele tale…

    publicat de Laura Driha
  8. 20 July, 2009 @ 11:17 pm


    Hei Robintele… ia de aici si citeste ! Desteptule! Tu cu legea ta… http://www.urbaniulian.ro/2009/07/20/nazismul-lui-mazare-zace-doar-in-mintea-un-jurnalisti-incompetenti/

    publicat de Laura Driha
  9. 20 July, 2009 @ 11:27 pm


    @Laura Driha

    Chiar mă întrebam când o să apari să-mi ai treaba… Hai sictir, că punctul meu era: nimeni nu e deasupa legii…

    Pa. Robin out.

    publicat de Robintel
  10. 20 July, 2009 @ 11:31 pm


    E intotdeauna o placere sa dau de tine. Sa ai o seara faina si tu!
    La revedere! :) )

    publicat de Laura Driha
  11. 20 July, 2009 @ 11:39 pm


    Daca tin eu minte bine, si poneiul roz cu svastica pe el era prezentat intr-o expozitie, iar pe vremea aia se cerea demisia lui Basescu si impuscarea lui Patapievici.

    Parerea mea e ca Mazare a vrut sa zica ceva, dar n-a stiu sa se exprime. Nu stiu daca a terminat Politehnica, dar, daca e sa ma iau dupa faza asta, asa pare.

    publicat de slow forward
  12. 20 July, 2009 @ 11:50 pm


    ohooo, e de bine. Laura Driha se ceartă cu Robintel.
    Bag repede un articol despre asta.

    Chestia e, cum zice bine şi Urban pe blogul lui, că aia nu era uniformă nazistă. Plus că nu avea nici simboluri naziste, crucea de fier fiind recunoscută de statul german.
    Ăştia de la Cotidianul mănâncă rahat cu polonicul.

    publicat de Victor B
  13. 21 July, 2009 @ 7:26 am


    @slow forward
    Din câte îmi amintesc eu bine, la poneiul roz principala problemă era deturnarea de fonduri, nu neapărat nazismul.

    publicat de Cristian Banu
  14. 21 July, 2009 @ 9:01 am


    @banu

    =))=))=))

    publicat de slow forward
  15. 21 July, 2009 @ 10:43 am


    Victor, e un simplu schimb de idei in contradictoriu. Daca ne certam cred ca se vedea altfel. Nu ma pot certa cu Robintel ca el isi ia jucariile si pleaca:P

    publicat de Laura Driha
  16. 21 July, 2009 @ 11:04 am


    daca s-ar da un premiu pe prostie, mazare l-ar castiga foarte repede. nu stiu daca omul e antisemit, dar sunt sigur ca e nesimtit. Desigur asta nu e ilegal, ci doar aduce deservicii tarii si alegatorilor sai… chestia ca nu era uniforma SS ca nu era zvastica sunt detalii. ce ramane e doar un primar roman care isi cam bate joc de memoria celor morti in Holocaust. si facand abstactie de prostia sa, e usor de facut legatura cu Iliescu… iar daca prezentarea de moda in care apare mazare e comparabil cu un film sau teatru, atunci e clar ca arta a luat-o pe copca… hai sa nu confundam lucrurile de dragul lui mazare…

    publicat de Daniel
  17. 21 July, 2009 @ 11:19 am


    Daniel, nu a comparat nimeni o prezentare de modă cu teatru sau filmul din punct de vedere artistic. Dar toate sunt divertisment. Adică ficţiuni. Mazăre nu a purtat uniforma pe stradă în viaţa de zi cu zi, ci pe o scenă, în cadrul unui eveniment artistic. Dacă nu eşti capabil să înţelegi asta, scuze, dar eşti pur şi simplu prost.

    publicat de Cristian Banu
  18. 21 July, 2009 @ 4:22 pm


    Chaplin, in film, a parodiat si ridiculizat uniforma.
    Tom Cruise si altii au redat fapte istorice in filmele in care au purtat asa ceva.
    Radu Mazare in schimb o glorifica prin purtarea pe un podium, fie el si de moda.
    Orice ar spune, actiunea lui este o mare tampenie. Nu il impiedica nimeni sa se imbrace in Otto von Bismarck, dar svastica e cu totul altceva.
    Eu tocmai m-am intors de la Berlin si nicareri in tot orasul, printre milioanele de grafitti-uri, nu am vazut o svastica.

    publicat de Dragos
  19. 21 July, 2009 @ 4:34 pm


    Dragoş, nemţii au istoria pe care o au şi nazismul este un păcat pentru care ei încă suferă ca naţiune. Este cu totul altceva. Şi Mazăre nu a glorificat nazismul. E doar un dobitoc care a crezut că e cool să se îmbrace în uniforma germană la o paradă a modei (este posibil să fi fost chiar regizat) şi care a obţinut ceea ce a dorit: să ajungă centrul atenţiei. A discuta despre încălcarea legii sau chiar despre arestare ca să nu mai vorbim despre nazism şi antisemitism este pur şi simplu ridicol în context.

    publicat de Cristian Banu
  20. 21 July, 2009 @ 4:44 pm


    @Banu

    1. esti de acord ca ar fi fost mai potrivit sa nu poarte o asemenea uniforma?
    2. nu ti se pare deloc ciudat faptul ca, anul trecut, pe Antena 3 se faceau cateva emisiuni pe tema poneiului de la ICR, iar acum nici macar nu se discuta de subiect?
    3. ce parere ai de protestul Centrului Wiesenthal?
    4. ce parere ai de declaratia despre armata romana care ucide civili in Afganistan?

    publicat de slow forward
  21. 21 July, 2009 @ 5:05 pm


    1. Nu
    2. Nu-mi aduc aminte să fi dat vreodată A3 exemplu de jurnalism de calitate. [side note]Nu mă mai uit la TV decât cu totul şi cu totul întâmplător la vreun film/serial. De citit citesc online Cotidianul/EVZ/Gândul (mai rar)/Business Standard. ZF şi Dilema pe print.[/side note]
    3. Există o vorbă: “Nu te certa niciodată cu un prost, fiindcă lumea nu sesizează diferenţa şi, oricum, te învinge prin experienţă”.
    4. Dacă e a lui Mazăre nu merită discutat. Ca informaţie, afirmaţia poate să fie reală, având în vedere că brava oştire română jandarmeria a fost prinsă cu izmenele în vine în Kosovo.

    publicat de Cristian Banu
  22. 21 July, 2009 @ 5:45 pm


    Multumesc pentru iluminare si epitet. Nu stiam ca o prezentare de moda e un eveniment artistic… dar na, acum daca asta e o scuza sa-ti bati joc de memoria unor oameni mai ales cand esti ales sa faci altceva, ma bucur ca are oameni care il pot apara… mai are sanse la un mandat. Nu e nevoie sa mai raspunzi ca am observat ca ai experienta.

    publicat de Daniel
  23. 21 July, 2009 @ 6:12 pm


    Daniel, era un epitet, dar tu te strădui să demonstrezi că e o caracterizare. Ai reuşit, felicitări.

    publicat de Cristian Banu
  24. 21 July, 2009 @ 6:27 pm


    multumesc inca o data pentru epitet sau caracterizare. presupun ca asa stii sa duci o discutie facand prost pe celalalt cand nu e de acord cu tine. mi se parea doar absurd ca un primar sa faca pe manechinul si sa-si bata joc de memoria unor oameni intr-un eveniment de divertisment. eu nu il incadrez in manifestare artistica cum faci tu. nu ma mai intreb ce educatie ofera fiului sau pe care l-a implicat in eveniment dar cred ca si asta spune destule. daca toate astea inseamna normalitate pentru tine, chiar ca nu mai am ce comenta.

    publicat de Daniel
  25. 21 July, 2009 @ 6:35 pm


    Again, divertisment nu este echivalent cu artistic. Mazăre nu şi-a bătut joc de nimic, el a jucat un rol încercând să atragă atenţia. A reuşit. A da conotaţii fasciste sau antisemite exhibiţionismului său este pur şi simplu ridicol. Dacă tu îl iei în serios pe Mazăre înseamnă că te plasezi la acelaşi nivel cu el. E plăcerea ta. Din punctul meu de vedere Mazăre nu merită tot circul stârnit în jurul său, iar articolul meu se referea la scribălăii de la Cotidianul, nu la Mazăre.

    publicat de Cristian Banu
  26. 21 July, 2009 @ 8:12 pm


    O intrebare de ordin politic: ce crezi ca ar trebui sa faca PSD in acest caz? Element ajutator: http://www.time.com/time/quotes/0,26174,1911919,00.html

    publicat de Daniel
  27. 21 July, 2009 @ 8:21 pm


    De curiozitate, de ce ar trebui să facă PSD ceva?

    publicat de Cristian Banu
  28. 21 July, 2009 @ 8:28 pm


    Eu cred ca Mazare produce un deficit de imagine partidului prin comportamentul sau. Nu crezi?

    publicat de Daniel
  29. 21 July, 2009 @ 8:58 pm


    Dacă te referi la acest incident, nu. Dacă ne referim în general, da Mazăre reprezintă o problemă de imagine dar, în acelaşi timp, are propriul său electorat, care nu pare incomodat de excentricităţile sale şi nici de presupusele ilegalităţi comise de-a lungul timpului.

    publicat de Cristian Banu
  30. 21 July, 2009 @ 11:05 pm


    hai ca esti simpatic :)

    publicat de slow forward
  31. 22 July, 2009 @ 8:37 am


    Buna, Cristi! Asta e tot blogul tau?
    http://freejustice.wordpress.com/2009/07/21/arestati-l-pe-chaplin/
    Daca nu, ce se intampla?

    publicat de Lilick
  32. 22 July, 2009 @ 3:44 pm


    Bună Lilick, nu am nici o legătură cu blogul respectiv. E furt. Interesant este că, spre deosebire de alte agregatoare nu lasă menţiunea articolului original.

    publicat de Cristian Banu
  33. 22 July, 2009 @ 5:08 pm


    Da, banuiam eu ca nu ai nicio legatura. Cat tupeu au unii.

    publicat de Lilick

Lasă un comentariu

Atenţie, comentariile sunt moderate! Ele vor fi publicate pe site după aprobarea administratorului. Nu trebuie să retransmiteţi. În cazul în care aţi mai comentat deja pe site, comentariul va apărea imediat.