Traficul în Bucureşti

Citeam ieri despre încercările de reglementare a traficului din centrul Bucureştiului şi îmi dau seama că aleşii noştri nu pot ieşi din starea de suficienţă imbecilă în care se află. Ei consideră că noi suntem nişte idioţi care nu înţelegem ce este mai bine pentru noi şi avem nevoie de ei ca să ne arate ce trebuie să facem.

Ceea ce încearcă ei să facă este să rezolve administrativ o problemă de infrastructură pe care sunt incapabili să o rezolve altfel decât „mai dăm o lege, mai inventăm nişte amenzi” care nu are decât un singur rezultat: o şpagă mai mare.

Traficul din Bucureşti a ajuns unde este nu datorită lipsei de bani şi a faptului că toţi primarii de până la Videanu nu au făcut nimic (pardon, Băsescu a omorât trei maidanezi şi a demolat patru chioşcuri), ci pur şi simplu datorită lipsei de viziune. Chiar şi când au început să aibă bani de nu mai ştiu ce să facă cu ei, tot în prostii îi investesc în loc să-i folosească inteligent. Aici nu este vorba de comisioane, că acestea se putea lua şi dacă banii erau investiţi în altceva.

După revoluţie, în Bucureşti s-a investit, atât de către autorităţi, cât şi de către cetăţeni, doar în transportul de suprafaţă. nu trebuie să ai mai mult de doi neuroni să înţelegi că cu cât pui mai multe maşini pe stradă (fie că e vorba de autoturism, autobuze, troleibuze sau… tramvaie) la un moment dat se va umple, întrucât o stradă are nişte dimensiuni fixe. Nu-ţi trebuie mai mult de trei neuroni să realizezi că aprobând o clădire de birouri pe o străduţă lată de 7 metri vei bloca complet traficul. Acum, s-a renovat Ştefan cel Mare, însă au păstrat tramvaiele, care nu mai au ce căuta acolo, mai ales că pe Ştefan cel Mare există metrou. De banii ăia se mai făceau 2 staţii de metrou. În loc să se renoveze 41 şi să se facă „metrou uşor”, mai bine se făcea metrou pe bune, şi-l legau de staţia Politehnica, sau de Gorjului, să nu aibă prea mult de săpat.

Există linie de cale ferată care face legătura între Gara de Nord şi Gara Băneasa care ar putea fi utilizată pentru transport urban – a şi, apropo, Gara de Nord ar trebui mutată, fiindcă nu-şi mai are locul acolo. Acum o sută de ani, când a fost construită, era marginea Bucureştiului. Acum, blochează traficul inutil şi construirea podului nu rezolvă mare lucru. Şi dacă tot suntem la gară, nu înţeleg de ce nu se desfiinţează trecerile de pietoni de pe Calea Griviţei, în condiţiile în care există pasjul subteran al staţiei de metrou. La ore de vârf, maşinile care fac dreapta spre Witting trec abia câte 4-5 pe semafor fiindcă trebuie să dea prioritate pietonilor şi coada ajunge la Podul Grant, blocat şi el. Pe cea de pe Dinicu Golescu au desfiinţat-o şi este deja mult mai bine, deşi se găseşte câte un idiot care nu ştie să citească.

Orice investiţie în transportul de suprafaţă în momentul de faţă înseamnă aruncarea banilor pe fereastră fiindcă tot ce face este să aducă şi mai multe autobuze şi tramvaie într-un trafic aglomerat. Ca să convingi oamenii să renunţe la maşina proprie trebuie să vii cu argumente şi alternative, nu doar să scumpeşti parcarea. Ce rost are să stau blocat în trafic înghesuit între 100 de persoane, când pot sta în maşina mea? Doar pentru 200 de lei în plus?

6 comments to “Traficul în Bucureşti”
  1. Renovarea liniei lui 41 mi se pare un succes. Un tramvai rapid e mult mai ieftin decat un metrou, asa cred. Nu sunt un entuziast al metroului, costa foarte mult…

    Referitor la trecerile de pietoni, da, eliminarea unora dintre ele si inlocuirea cu pasarele sau pasaje subterane ar fluidiza foarte mult traficul in unele zone.

    Cred ca lipsa de viziune e la fel de mult a bucurestenilor, nu doar primarii sunt de vina. Buvinieta ar fi fost o solutie de decongestionare a traficului…

  2. Ok. Acuma dupa injurat primaru’ si batut cu pumnul in masa iaca ce crede un pieton.

    Era demult cazul sa coste mai mult sa stai in trafic in masina ta in loc sa stai impreuna cu altii. In masina ta imi strici aerul, incurci traficul in general si ocupi extra spatiu pe strada sau pe trotuar. Si toate astea in cazul fericit in care posesorul masinii nu e nesimtit.

    Traiesc intr-un oras in care pare firesc sa ocolesti pe strada fiidnca n-ai loc pe trotuar, masinile se parcheaza lejer pe spatiul verde, iar de multe ori e absolut normal sa faci loc vreunei masini sa treaca pe trotuar.

    Pina sa ne creasca metrou si loc de extins orasul trebuie facut ceva. Poate e o timpenie sa dai aprobare la bloc de 7 etaje pe strada de 7 metri. Dar cartierele de blocuri nu sint la fel?

    By the way, prin alte parti nu se renunta la tramvaie, se ingroapa sau deviaza traficul. Povestea cu „e metrou pe dedesubt” e o mare gogorita. Pe ditai distanta (Victoriei – Bucur-obor) e o singura statie in between. In conditiile in care in between asta sint citeva spitale si o multime de alte locuri de mers.

    Poate e educativ pt multi bucuresteni sa invete ca mersul pe jos nu e o umilinta. Poate face bine si la time management 😉

  3. Pingback: Punctul pe i « Blogul unei nopţi de vară

  4. @Intruder
    Sunt perfect de acord că mersul pe jos este foarte bun şi nu este deloc o umilinţă. Fac parte dintr-o minoritate de şoferi care preferă să parcheze chiar şi la câteva străzi distanţă doar pentru a nu incomoda.
    Este evident că o bună parte din problemele traficului se datorează nesimţirii şoferilor, care parchează aiurea („hai frate, că am stat şi eu cinci minute, ce mori?”), care blochează intersecţia („ce vrei bă, am verde?”) sau fac tot felul de alte tâmpenii, tocmai pentru că nu se aplică legea. Maşinile sunt asigurate şi dacă dau peste cineva se gândesc că un avocat bun îi scoate din kkt (şi în multe cazuri aşa şi este).
    Referitor la Ştefan cel Mare, îţi reamintesc că de un an de zile nu circulă tramvaiele pe el şi „n-a murit nimeni”. Ideea nu era de a desfiinţa transportul public pe Ştefan cel Mare, ci de a desfiinţa tramvaiele. Mai ales că acolo staţiile sunt înainte de intersecţie şi se pierde astfel o bandă care putea fi folosită pentru preselectare, mai ales că multe din arterele care intersectează ŞcM sunt foarte circulate (Dorobanţi, Văcărescu, Floreasca…).

  5. Pot sa jur ca statiile vor fi mutate dupa intersectii cu ocazia asta. Asa s-a intimplat peste tot pe unde a fost refacut tramvaiul. Cu ocazia asta tramvaiul se intoarce inapoi prin pasajul Obor pe und ii era si locul. Nu stiu cind o sa faca asta si cu pasajul de la Hurmuzachi.

    In logica lui n-a murit nimeni Stefan cel Mare ar putea ramine asa, cu sant pe mijloc, fara tramvai sau benzi de preselectare de vreun fel.

    E de discutat ce e mai avantajos. Tramvaie sau multe autobuze, care by the way, n-au obiceiul sa stea cuminti pe banda lor.

  6. Pe langa „administrativul” traficului urban, trebuie avuta in vedere si „cultura” soferilor. Eu ma comport civilizat in trafic si imi primesc tot timpul reprosuri, asta pt ca soferii nu stiu si nu ii amendeaza nimeni pt neregulile pe care le fac.
    Eu Nu Blochez Intersectia.
    Daca sunt la stop pe verde si vad ca nu pot traversa intersectia, nu intru . In lege sunt 2 articole care amendeaza acest aspect si pe deasupra ,prefer sa stau 3 minut la stop decat 20 intr-un blocaj. Asa ca am facut un sticker care sa exprime acest mesaj.
    E gratuit si se gaseste la http://www.eunublochezintersectia.ro, daca si tu crezi acest lucru.
    Si tu poti ajuta la fluentizarea traficului. Trebuie reamintite regulile de bun simt ale soferitului.

Comments are closed.