De ce scad tirajele „quality”

Au început să apară primele rezultate de la BRAT care indică scăderi ale ziarelor quality. La unele, scăderea este cronicizată, la altele e ceva nou. Una din explicaţii este foarte simplă: a crescut foarte mult preţul. Practic, nu mai este ziar fără un cd/dvd cu filme sau muzică, ceea ce face ca preţul „de tarabă” să ajungă şi la 10 lei, ceea ce este foarte mult. OK, ocazional, merge, dar nu poţi avea inserturi în fiecare zi (cum are Jurnalul Naţional). Deja dacă te uiţi la chioşcurile de ziare vezi că sunt atârnate mai multe cărţi/cd-uri/dvd-uri decât ziare şi reviste, ceea ce înseamnă că fie ziarele + insertul nu se vinde, fie că ziarul se vinde fără insert. Oricum ai da-o, tactica de marketing e păguboasă şi ar trebui să fie revizuită.

2 comments to “De ce scad tirajele „quality””
  1. Corect.
    In Italia inserturile sunt de doua feluri : fie pentru clientii care au abonament , ca un fel de premiere pentru abonat sau la evenimente importante ( supliment extindere NATo sau Italia Alege etc).
    La noi ceea e a inceput bine la Cotidianul a fost preluat aiurea.Vezi de exemplu Saptamana Financiara care nu poate fi cumparata decat cu insertul care de cele mai multe ori poate nu ma intereseaza. Vad ca si Capital a luat-o pe drumul gresit.

Comments are closed.