Examene, examene

În sine, idea lui Adomniţei de a elimina complet examenele de admitere înlocuindu-le cu evaluările de parcurs nu este rea, acestea din urmă permiţând o evaluare mai corectă decât examenul unic, unde un elev poate avea norocul de a pica pe singurul subiect pe care îl stăpâneşte. Problema este că, înainte de a se lua o asemenea măsură era obligatorie asigurarea evaluării unitare. Fiindcă una este un 8 luat într-o şcoală bună, cu profesori care nu fac rabat de la actul didactic şi alta este un 10 luat la o şcoală unde predau în proporţie de 80% suplinitori… Şcolile ar fi trebuit evaluate înainte şi clasificate în consecinţă, pe criterii de performanţă didactică, iar mediile absolvenţilor ponderate în consecinţă. Sunt convins că se poate găsi un algoritm care să asigure egalizarea şanselor fără a discrimina, fiindcă un copil cu 10 pe linie la o şcoală „inferioară” poate fi într-adevăr un copil muncitor şi bine pregătit. Apoi, ar trebui lăsată libertatea instituţiilor de învăţământ de a-şi stabili singure criteriile de admitere. Astfel, un liceu poate opta pentru organizarea de examene de admitere, prin care să-şi păstreze caracterul de „elită”.

One comment to “Examene, examene”
  1. Ministrul urechist, se pricepe la reforme ca la stelele de pe steagul european, face o contrareforma !

    Din 1990 nu a fost an fara schimbari tampite de a ajuns invatamantul romanesc o varza!

    De ce nu face o reforma adevarata desfiintand Ministerul Invatamantului, acordand autonomie totala scolilor in alegerea directorilor, profesorilor, programei de invatamant etc. Ce ne trebuiesc zeci de inspectorii care toaca banii de pomana? Ce rost are sa fii director de scoala daca nu ai resurse si daca le ai de ce sa ceri aprobari de la toti neghiobii cum sa le folosesti ? De ce sa fii directorul unei scoli daca nu poti concedia un profesor betiv sau sa acorzi un salariu mai mare altuia meritos ?

    Sistemul de inavtaamant romanesc este de o cretinitate si absurditate dusa la paroxism.

    Ca unul care si-a petrecut mare parte dupa 1989 prin scoli atat ca elev si student cat si in postura de profesor cred ca o adevarata reforma este aceea in care scolile vor depide exclusiv de comunitatile locale din toate punctele de vedere : al finantarii, al programei si al personalului.

    Restul e ca numaratul stelelor pe steagul european !

Comments are closed.