„Who are those guys?”

E replica celebră din „Butch Cassidy and Sundance Kid„. Este şi dilema zilei. Azi, la ora 14:30, traficul spre Dr. Taberei şi Militari era blocat deja. Problema traficului o înţeleg. De la lună la lună ni se spune că vânzările de maşini cresc exponenţial. Dar cei din RATB şi Metrou? Că nu am auzit să fi crescut peste noapte populaţia oraşului. Avem aproape 500.000 de maşini în trafic, 700,000 la Metrorex, ce-o mai transporta RATB-ul, probabil spre vreo 500,000, încă 50,000 care merg cu taxiul (guesstimare, 10,000 de taxiuri, 5 clienţi/taxi/zi). Deci, de unde creşte traficul?

Dilemă stârnită şi de un „cu ochii în 3,14” din Dilema veche.

3 comments to “„Who are those guys?””
  1. Hai ca ma tin de o saptamana sa iti raspund, dar nu am avut timp…
    1. Populatia Bucurestiului este de circa 2-2.1 mil cf pmb.ro. Adaugam studentii, apoi cei care locuiesc in vecinatatea Bucurestiului si lucreaza aici, strainii, plus cei care pur si simplu locuiesc aici desi au bulentin de provincie, etc. „Guessmare” 3 mil.
    2. Dintre acestia excludem copiii sub 14 ani (desi sunt multi care merg la scoli cu 1-2 mijloace de transport), precum si o parte a pensionarilor care nu se deplaseaza decat in jurul casei – ceilalti duc/iau copiii la/de la scoala, club, etc. „Guessmare” 2 mil. Nu pot insa sa-mi dau seama cati sunt cei care se duc la liceu/facultate/job pe jos, cu bicicleta, scutere si alte chestii care nu necesita inmatriculari, dar cred ca nu putem spune ca sunt cantitate neglijabila.
    3. 2 mil de locuitori inseamna cam 4 mil de calatorii. Hai 3.5 mil calatorii daca scadem pe cei cu bicilete etc. Scadem ce ai spus tu si tragem o singura concluzie: prea multa lume circula singura in masina. Masina si omul, doar rar vezi 2 in masina, peste 2 doar in taxiuri. Cred ca aici avem o mare problema, care este de mentalitate 😉

  2. Mai am avut discuţia asta cu cineva şi ajunsesem la concluzia că creşterea traficului în Bucureşti nu se datorează atât de mult creşterii numărului de maşini, cât mai ales creşterii activităţii economice şi a numărului celor care lucrează şi astfel se deplasează la/de la lucru- sau în interes de serviciu în timpul programului.
    În ceea ce priveşte „omul şi maşina”, să ştii că eu cunosc multe cazuri de asocieri între colegi de serviciu care sunt şi vecini şi care folosesc maşina unuia dintre ei.

Comments are closed.