System Overload


Azi am avut un meci cu pisigherigi. De fapt e repriza a doua. Că a mai fost unul, dar n-are rost să-l mai povestesc. Pe scurt, am luat niște laptopuri de la ei. Unul s-a dovedit defect. L-am trimis în service cu o descriere detaliată a defectului, însoțite de print-screenuri relevante. Mă rog, întâi la pisigherigi, care l-a trimis la service.

Este clar că nimeni nu s-a uitat la ce povesteam eu acolo (nici nu știu dacă cei de la service au primit). Mi l-au returnat cu recomandarea să instalez corect un windows legal și driverele de la producător. În condițiile în care erau 2 print screenuri, unul în care Windows nu găsea un HDD pe care să se instaleze și un altul în care la bootare, laptopul nu găsea un HDD. Clar o problemă de soft, că și Windows ăsta e un nesimțit, cum să nu vadă el HDD care e în laptop.

În fine, au urmat niște schimburi de mailuri mai… acide. Într-unul din ele îi spun celui de la pisi că produsul nu funcționează și am trimis laptopul înapoi indicând numărul AWB. La care el îmi răspunde, „în cazul în care produsul tot nu funcționează, vă rog să-l trimiteți înapoi în atenția mea”. Încă o dată, după ce eu îi spusesem numărul AWB. Deci el nu citise ce scrisesem eu, probabil, nici mailuri de la prima repriză în care îi explicam detaliat defectul. În fine, deja cât s-a plătit pe plimbat laptopul pe curieri depășește costul unui SSD. Și probabil că se va mai plimba o dată.

Ce vrea să ne spună nouă poetul? Că lumea nu mai citește. Sau nu mai înțelege ce citește. Începe să se întâmple din ce în ce mai des să ni se ceară documente deja trimise. Să retrimitem mailuri trimise acum 1-2-3 săptămâni – deci nici măcar o căutare nu mai vor unii să facă. Sau să cer de la o firmă ceva și să mi se trimită altceva. Cer de la Vodafone de pe adresa de mail personală factura pe persoană fizică pe care nu am mai primit-o, ei îmi trimit formular că să schimb adresa de primire a facturii pe persoană juridică, că nu am trimis solicitarea de pe adresa de persoană juridică. Ghinionul meu că sunt și PJ și PF și numărul de telefon din semnătura mailului e pe PJ. Deci, cimpanzeul de la Vodafone (spun cimpanzeu fiindcă nu e nici un nume de persoană, e „echipa Vodafone”) a văzut numărul de telefon, nu a mai citit ce scria în solicitare a dedus el că problema era că factura în sistemul lor era pe office@ și eu trimiteam de pe eu@ și că vreau să schimba adresa de mail.

E din ce în ce mai straniu. Mă tem că am ajuns ca specie la System Overload. Poate că cipurile alea de la Bill Gates nu sunt o idee rea.